Home » , , » Enemy at the Gates (2001) BluRay 720p

Enemy at the Gates (2001) BluRay 720p

Subtitle: Indonesia, English
Genre : Drama, History, War
Director : Jean-Jacques Annaud
Actors :  Ed Harris, Joseph Fiennes, Jude Law, Rachel Weisz










Synopsis Movie Enemy at the Gates (2001)
Indonesia film Enemy at the Gates (2001): 
Pada tahun 1942, setelah invasi Uni Soviet tahun sebelumnya, Vasily Zaytsev (Jude Law), seorang gembala dari Pegunungan Ural yang sekarang menjadi tentara di Tentara Merah, menemukan dirinya di garis depan Pertempuran Stalingrad. Dipaksa menjadi dakwaan bunuh diri oleh pasukan penghalang terhadap Jerman yang menyerang, ia menggunakan keterampilan penembak jitu yang mengesankan — diajarkan kepadanya pada usia muda oleh kakeknya — untuk menyelamatkan diri dan komisaris Danilov (Joseph Fiennes).
Nikita Khrushchev (Bob Hoskins) tiba di Stalingrad untuk mengoordinasikan pertahanan kota dan menuntut ide untuk meningkatkan moral. Danilov, sekarang seorang letnan senior, menunjukkan bahwa orang-orang perlu figur untuk mengidolakan dan memberi mereka harapan, dan menerbitkan kisah-kisah eksploitasi Vasily di koran militer yang melukisnya sebagai pahlawan nasional dan ikon propaganda. Vasily ditransfer ke divisi penembak jitu, dan dia dan Danilov menjadi teman. Mereka juga menjadi tertarik secara romantis pada Tania Chernova (Rachel Weisz), seorang warga Stalingrad yang telah menjadi pribadi di milisi lokal. Karena takut akan keselamatannya, Danilov telah memindahkannya ke unit intelijen yang jauh dari medan perang, pura-pura untuk menggunakan keterampilan bahasa Jermannya dalam menerjemahkan penyadapan radio.


English film Enemy at the Gates (2001):
In 1942, following the invasion of the Soviet Union the year before, Vasily Zaytsev (Jude Law), a shepherd from the Ural Mountains who is now a soldier in the Red Army, finds himself on the front lines of the Battle of Stalingrad. Forced into a suicidal charge by barrier troops against the invading Germans, he uses impressive marksmanship skills—taught to him at a young age by his grandfather—to save himself and commissar Danilov (Joseph Fiennes).

Nikita Khrushchev (Bob Hoskins) arrives in Stalingrad to coordinate the city's defences and demands ideas to improve morale. Danilov, now a senior lieutenant, suggests that the people need figures to idolise and give them hope, and publishes tales of Vasily's exploits in the army's newspaper that paint him as a national hero and propaganda icon. Vasily is transferred to the sniper division, and he and Danilov become friends. They also both become romantically interested in Tania Chernova (Rachel Weisz), a citizen of Stalingrad who has become a private in the local militia. In fear for her safety, Danilov has her transferred to an intelligence unit away from the battlefield, ostensibly to make use of her German language skills in translating radio intercepts.

Trailer



DOWNLOAD Enemy at the Gates (2001) BluRay 720p
Share this article :

Posting Komentar